Pratimai

Kuksando praktika susideda iš trijų dalių. Pirmojoje dalyje darome pratimus, kurie atpalaiduoja ir sušildo kūną, padeda sukoncentruoti mintis. Taip pasirengiama kvėpavimo pratyboms – meditacijai. Šioje dalyje tempimo pratimai atliekami kvėpuojant pagal ypatingą kuksando techniką – judesys daromas sulaikius kvėpavimą. Pratimai nuolatos palaiko balansą tarp dešinės ir kairės kūno pusės, o taisyklingas kvėpavimas atkuria energiją. Priklausomai nuo pasirengimo lygio pirmoji dalis trunka nuo 12 iki 17 minučių, jos metu atslūgsta įtampa, pagerėja kraujo cirkuliacija, kūnas prisipildo energijos. Šioje dalyje labai svarbu pasiekti vidinę tylą, ramybę, susikoncentruoti.

Antroji – kvėpavimo ir meditacijos dalis, kurios metu giliai kvėpuojama apatine pilvo dalimi (korėjietiškai vadinama dandžion) tam tikrose kūno pozose. Toks kvėpavimas pripildo kūną energija, o specialių kūno pozų dėka harmoningai ją nukreipia į reikiamus taškus. Medituojant skamba mantra, kuri padeda išlaikyti tikslų kvėpavimo ritmą. Iš viso yra 433 kvėpavimo pozos, kurias moka aukščiausiojo lygio meistrai. Pradedantiesiems užtenka 25 pozų. Daugiau skaitykite dalyje „Kvėpavimo meditacija“.

Trečiojoje dalyje meditacijos metu sukauptą energiją paskirstome po visą kūną bei stimuliuojame vidaus organus. Toks efektas pasiekiamas fizinius pratimus jungiant su kvėpavimo technika, kuomet judesio metu yra sulaikomas kvėpavimas.

Kuksando praktikos pabaigoje daromi penki pratimai, skirti nukreipti sukauptą energiją į skirtingas organų grupes: inkstus ir šlapimo pūslę, širdį ir plonąsias žarnas, kepenis ir tulžies pūslę, plaučius ir storąją žarną, blužnį ir skrandį. Jie dandžion erdvę spaudžia, traukia, kelia, lenkia ir atveria.

Kūną atpalaiduojantys pratimai prieš kvėpavimo meditaciją

Pratimai prieš kvėpavimo meditaciją

Pratimai po kvėpavimo meditacijos

 

„Svarbu, kad mastymas tavęs neužvaldytų. Kasdien bent pusvalandį panirk į vidų. “

— Kuksando meistras Algirdas Kumža